Meest gestelde vragen

ALGEMENE VRAGEN

Hoe zorgen jullie ervoor dat iedereen in deze tijden van het Coronavirus in een veilige omgeving films kan kijken en kan eten en drinken?

Kan ik parkeren bij de Verkadefabriek?

Kan ik ergens mijn jas ophangen?

Ik ben iets kwijt, hebben jullie het gevonden?

Verkopen jullie cadeaubonnen?

Welke cadeaubonnen kan ik bij de Verkadefabriek nog meer inleveren?

Ik wil een zaal huren, kan dat?

Ben je slechthorend of mindervalide?

Hoe blijf ik op de hoogte van wat er in de Verkadefabriek gebeurt?

Wanneer is het winkeltje open?

De voorstelling waar ik graag naartoe wil is uitverkocht. Hebben jullie een wachtlijst?


VRAGEN OVER MIJN KAARTJE(S)

Hoe koop ik kaartjes?

Hoe koop ik kaartjes met mijn supporterpas/theaterpas/jaarkaart?

Kan ik mijn kaartje(s) ruilen?

Ik wil graag kaartjes reserveren, kan dit?

Ik heb net een kaartje gekocht, maar geen bevestigingsmail ontvangen. Wat moet ik doen?

Moet ik mijn kaartje per se uitprinten?

Ik ben mijn kaartje kwijt, wat nu?

Kaarten kopen voor kinderen?

VRAGEN OVER FILM

Mag ik eten en drinken meenemen in de zaal?

De film is begonnen, mag ik nog naar binnen?

Waarom staan er na woensdag geen films meer op het programma?

Zit er een pauze in de film?

Krijgen studenten korting?

Hebben jullie ook een Sneak Preview?

Hanteren jullie de kijkwijzer?

Ik wil kaartjes kopen voor een film die vandaag plaatsvindt. Tot hoe laat kan dat?

Hoe reserveer ik voor het filmontbijt?

Hoe reserveer ik voor Food & Film?

Kan ik mijn eigen stoel kiezen?

Ik wil graag supporter worden, hoe doe ik dit?

VRAGEN OVER PODIUM

Mag ik eten en drinken meenemen in de zaal?

De voorstelling is begonnen, mag ik nog naar binnen?

Krijgen studenten korting?

Ik wil kaartjes kopen voor een voorstelling die vandaag plaatsvindt. Tot hoe laat kan dat?

Kan ik mijn eigen stoel kiezen?

De voorstelling waar ik graag naartoe wil is uitverkocht. Hebben jullie een wachtlijst?

Ik wil graag supporter worden, hoe doe ik dit?

VRAGEN OVER MIJN ACCOUNT

Hoe maak ik een account aan?

Waarom heb ik een account nodig?

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?


VRAGEN OVER HET RESTAURANT

Kan ik een tafel reserveren?

Serveren jullie ook vegetarische/vegan/glutenvrije gerechten?

Hebben jullie ook een kindermenu?

Hoe reserveer ik voor het filmontbijt?

Hoe reserveer ik voor Food & Film?


 


 



ALGEMEEN


Kan ik parkeren bij de Verkadefabriek?

De Verkadefabriek heeft drie parkeerterreinen rondom het gebouw. Let op: meestal is er voldoende ruimte, maar bij heel grote drukte kunnen zelfs onze drie parkeerterreinen vol raken. Parkeren in de buurt is heel beperkt mogelijk en er wordt streng gecontroleerd. Houd daar rekening mee bij je bezoek. Klik hier voor meer informatie.


Kan ik ergens mijn jas ophangen?
Je kan je jas ophangen aan een van de onbewaakte kapstokken in de gangen. Of leg je jas in een van onze gratis kluisjes. Je mag je jas ook meenemen de zaal in.


Ik ben iets kwijt, hebben jullie het gevonden?
Altijd vervelend! Bel naar onze kassa, misschien hebben zij iets gevonden. Gevonden voorwerpen worden 3 maanden bewaard. Het telefoonnummer van de kassa is: 073 681 81 60.


Verkopen jullie cadeaubonnen?
Ja, een mooi cadeau om te geven! We hebben VF*Kadobonnen van € 7,50, € 10, € 12,50 en € 15. Deze zijn alleen aan de kassa te koop. Klik hier voor meer informatie.


Welke cadeaubonnen kan ik bij de Verkadefabriek nog meer inleveren?
Je kunt bij ons betalen met onze eigen VF*Kadobon. Ook de Podium Cadeaukaart of de cadeaubon van Heinen zijn geldig in de Verkadefabriek. De bonnen zijn alleen in te wisselen aan de kassa van de Verkadefabriek.


Ik wil een zaal huren, kan dat?
Ja, in de Verkadefabriek hebben we de ruimte. Voor grote en kleine gezelschappen. Overdag, ’s avonds, doordeweeks, in het weekend. Met of zonder horeca. Samen zorgen we voor een ontspannen evenement en contente gasten. Wil je meer weten? Klik hier.


Slechthorend of mindervalide?
We proberen het iedereen zo goed mogelijk naar de zin te maken in de Verkadefabriek - ook als daar even wat meer voor nodig is. Klik hier voor meer informatie.


Hoe blijf ik op de hoogte van wat er in de Verkadefabriek gebeurt?

Wil je op de hoogte blijven? Meld je dan aan voor één of meer nieuwsbrieven van de Verkadefabriek. Kies voor een genrenieuwsbrief en ontvang maandelijks uitgebreide informatie over precies de activiteiten die jou interesseren. Of meld je aan voor de weekmail, dan krijg je iedere woensdag de weekagenda en het allerlaatste nieuws in je mailbox. Klik hier om je aan te melden.


Wanneer is het winkeltje open?

Wegens het coronavirus is het winkeltje tijdelijk gesloten. Anders is het winkeltje open op het moment dat de kassa is geopend.


De voorstelling waar ik graag naartoe wil is uitverkocht. Hebben jullie een wachtlijst?
Nee, wij hebben geen wachtlijst. Let op, weet waar je koopt! Helaas komt het voor dat kaarten voor voorstellingen in de Verkadefabriek worden aangeboden via zogenaamde ‘secondary ticketing’ websites. Wij doen echter geen zaken met ticketbureaus! Kaarten voor voorstellingen in de Verkadefabriek zijn alleen te koop via onze website of aan onze kassa.


VRAGEN OVER MIJN KAARTJE(S)


Hoe koop ik kaartjes?

Kaartjes kun je online en aan de kassa kopen. Online kan dit 24 uur per dag. Het is snel, veilig en eenvoudig. Via je mobiel, computer en tablet. Liever aan de kassa kaartjes kopen? Dat kan iedere dag tussen 13.00 uur en 22.00 uur, op zondag vanaf 10.45 uur. Let op, aan de kassa kun je alleen pinnen met je bankpas, en niet met cash geld betalen.


Hoe koop ik kaartjes met mijn supporterpas/theaterpas/jaarkaart?

Koop je kaartjes, dan worden je ze automatisch op je pas gezet. Je pas is dan je entreebewijs. Koop je ook kaarten voor een ander die een eigen pas heeft? Dan zetten we jouw kaartje op jouw pas en het kaartje van de ander op zijn/haar pas. Bestel je ook tickets-zonder-pas, dan worden die gewoon als e-ticket toegestuurd.


Kan ik mijn kaartje(s) ruilen?

Kaarten kunnen tot uiterlijk twee dagen voor de voorstelling à € 2,50 worden omgeruild aan de kassa van de Verkadefabriek.


Ik wil graag kaartjes reserveren, kan dit?

Ja dat kan. Je kunt je kaartjes telefonisch reserveren via 073 6 81 81 60. Voor het telefonisch reserveren rekenen wij € 1 bestelkosten per kaartje. Je kaartjes dienen binnen één week na reserveren te worden afgehaald. Indien je kaarten reserveert voor voorstellingen die binnen een week plaatsvinden, blijven de kaarten tot een half uur voor aanvang gereserveerd.


Ik heb net een kaartje gekocht, maar geen bevestigingsmail ontvangen. Wat moet ik doen?

Het duurt soms even voordat de bevestiging in je mailbox verschijnt. Controleer voor de zekerheid ook even je spam inbox. Heb je nog steeds geen tickets ontvangen? Neem dan contact op met onze kassa: 073 681 81 60.


Moet ik mijn kaartje per se uitprinten?
Nee, dat hoeft niet. Liever niet zelfs. Je ontvangt in je bevestigingsmail een PDF-bijlage. Dit is je e-ticket. Deze kan je ook aan de deur op je telefoon laten zien. Open voordat je aan de beurt bent alvast de PDF, de barcode zal gescand worden. Zorg ervoor dat je helderheid op hoog staat en de barcode goed leesbaar is. Het is niet mogelijk een foto te maken van de barcode.


Ik ben mijn kaartje kwijt, wat nu?

Kan gebeuren. Neem contact op met onze kassa, zij kunnen je verder helpen: 073 681 81 60


Kaarten kopen voor kinderen?
Het tarief voor Kinder-activiteiten is geldig voor kinderen t/m 12 jaar.


VRAGEN OVER FILM


Mag ik eten en drinken meenemen in de zaal?
Het is niet toegestaan eten mee te nemen in de zaal. Voor een drankje kun je terecht in het café-restaurant! Je kunt hier voordat je naar de film gaat een drankje halen voor tijdens de film. Neem je het afval na afloop weer mee naar buiten?


De film is begonnen, mag ik nog naar binnen?
Het kan natuurlijk wel eens voorkomen dat je te laat bent. Helaas kunnen we je dan niet meer naar binnen laten. Dit omdat laatkomers overlast veroorzaken voor bezoekers.


Waarom staan er na woensdag geen films meer op het programma?
De filmweek loopt van donderdag tot en met woensdag. Dat is landelijk bepaald. Op maandag, rond de klok van 17.00 uur, komen de films van de volgende speelweek online te staan.


Zit er een pauze in de film?
Nee, er zit bij de Verkadefabriek geen pauze in films. Wij vinden dat films beter tot hun recht komen wanneer je ze in één keer helemaal ziet.


Krijgen studenten korting?
Ja! Koop op de dag van de film (of voorstelling) een kaartje aan de kassa en krijg korting op vertoon van je collegekaart of CJP-pas (t/m 29 jaar). Je betaalt maar € 8 voor film en € 10 voor een voorstelling.


Hebben jullie ook een Sneak Preview?
Ja, elke dinsdag. Kaartjes kosten € 7,50 / Supporter € 6,50. Klik hier voor meer informatie.


Hanteren jullie de kijkwijzer?
Ja. Ben je jonger dan 16 en wil je naar een 16+ film? Dan is het helaas niet mogelijk de film te bezoeken. Ook niet onder begeleiding van een volwassene. Dit is de wet. Ben je jonger dan 12 en wil je naar een 12+ film? Dan mag dit alleen onder begeleiding van een volwassene.


Ik wil kaartjes kopen voor een film die vandaag plaatsvindt. Tot hoe laat kan dat?
Aan de kassa kun je een kaartje kopen tot de aanvang van de film of voorstelling. Online kan dit tot 15 minuten voor aanvang.


Hoe reserveer ik voor het filmontbijt?

Kaartjes voor film met ontbijt à €14 (€15 voor films vanaf 130 min) zijn online te koop door op ‘koop pakket’ te klikken op de pagina van de ontbijtfilm in het filmprogramma op zondag. Ontbijten zonder film kan ook altijd. Het zondags ontbijt is van 10.30 tot 12.00 uur te bestellen. Drankjes zijn niet bij het filmontbijt inbegrepen.


Hoe reserveer ik voor Food & Film?

Kaartjes voor Food & Film koop je voortaan online. Dit doe je door op ‘koop pakket’ te klikken op de pagina van de film in het filmprogramma op maandag of dinsdag. Bij het Food & Film arrangement heb je de keuze uit geselecteerde hoofdgerechten van onze avondkaart én een filmkaartje voor maar € 21,50 (bij films langer dan 2 uur € 22,50). Klik hier voor meer informatie.


Kan ik mijn eigen stoel kiezen?

Als je via de website kaartjes koopt kun je zelf de best beschikbare stoelen selecteren voor de filmzalen 1, 2, 3 en 5. Filmzaal 4 is ongeplaceerd. Hoe eerder je je kaartje(s) koopt, hoe meer keuze je hebt in het kiezen van de best beschikbare plaats(en). Koop je liever je kaartjes aan de kassa? Vraag dan de kassamedewerker naar de mogelijkheden.


Ik wil graag supporter worden, hoe doe ik dit?

We hebben je er graag bij! Klik hier voor meer informatie.


VRAGEN OVER PODIUM


Mag ik eten en drinken meenemen in de zaal?

Het is niet toegestaan eten mee te nemen in de zaal. Voor een drankje kun je terecht in het café-restaurant! Je kunt hier voordat je naar de voorstelling gaat een drankje halen voor tijdens de voorstelling. Neem je het afval na afloop weer mee naar buiten?

De voorstelling is begonnen, mag ik nog naar binnen?
Het kan natuurlijk wel eens voorkomen dat je te laat bent. Helaas kunnen we je dan niet meer naar binnen laten. Wij zijn een vlakke vloer theater, je komt dus via het speelvlak binnen. Dit veroorzaakt veel overlast voor bezoekers en bespelers.


Krijgen studenten korting?
Ja! Koop op de dag van de voorstelling (of film) een kaartje aan de kassa en krijg korting op vertoon van je collegekaart of CJP-pas (t/m 29 jaar). Je betaalt maar € 8 voor film en € 10 voor een voorstelling.


Ik wil kaartjes kopen voor een voorstelling die vandaag plaatsvindt. Tot hoe laat kan dat?
Aan de kassa kun je een kaartje kopen tot de aanvang van de voorstelling. Online kan dit tot 15 minuten voor aanvang.


Kan ik mijn eigen stoel kiezen?
Als je via de website kaartjes koopt kun je zelf de best beschikbare stoelen selecteren. Hoe eerder je je kaartje(s) koopt, hoe meer keuze je hebt in het kiezen van de best beschikbare plaats(en). Koop je liever je kaartjes aan de kassa? Vraag dan de kassamedewerker naar de mogelijkheden.


De voorstelling waar ik graag naartoe wil is uitverkocht. Hebben jullie een wachtlijst?
Nee, wij hebben geen wachtlijst. Let op, weet waar je koopt! Helaas komt het voor dat kaarten voor voorstellingen in de Verkadefabriek worden aangeboden via zogenaamde ‘secondary ticketing’ websites. Wij doen echter geen zaken met ticketbureaus! Kaarten voor voorstellingen in de Verkadefabriek zijn alleen te koop via onze website of aan onze kassa.


Ik wil graag supporter worden, hoe doe ik dit?
We hebben je er graag bij! Klik hier voor meer informatie.


VRAGEN OVER MIJN ACCOUNT


Hoe maak ik een account aan?

Ga naar onze website en klik op de knop ‘Mijn VF’. Deze knop zit rechtsboven in het scherm. Vervolgens vragen we naar je e-mailadres en wachtwoord. Deze heb je als het goed is nog niet, dus klik je onder de ‘Log-in’ knop op de volgende optie: ‘registreer je als je nog geen account hebt’. Vul je gegevens in en klik op registeren. Je hebt nu een account.


Waarom heb ik een account nodig?

Zodat we de bestellingen aan je kunnen koppelen. Ben je bijvoorbeeld je kaartjes kwijt? Dan kunnen wij ze makkelijk terugvinden. Of gaat de voorstelling niet door? Dan kunnen wij contact met je opnemen. Wel zo fijn!


Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

Ga naar onze website en klik op de knop ‘Mijn VF’. Deze knop zit rechtsboven in het scherm. Zit je in het log-in scherm, dan kun je onder de oranje log-in knop de vraag: wachtwoord vergeten? vinden. Via deze weg is het ook mogelijk je wachtwoord te wijzigen.


Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
Klik op de knop ‘Mijn VF’. Deze knop zit rechtsboven in het scherm. Zit je in het log-in scherm? Dan kun je onder de oranje log-in knop de vraag: wachtwoord vergeten? vinden. Via deze weg is het mogelijk je wachtwoord te wijzigen.


VRAGEN OVER HET RESTAURANT


Kan ik een tafel reserveren?

Reserveren kan voor maximaal 2 personen per tafel. Kom je met meerdere personen uit hetzelfde huishouden, dan kun je meerdere reserveringen plaatsen. Kom je met 4, dan reserveer je dus 2x voor 2. Wij zorgen er terplekke voor dat je bij elkaar kunt zitten. Kom je niet uit hetzelfde huishouden? Ook dan mag je met 2 personen aan een tafel zitten, binnen 1,5 meter. Klik hier voor meer informatie over reserveringen in ons restaurant. 


Serveren jullie ook vegetarische/vegan/glutenvrije gerechten?

Ja, op alle drie de vragen. Iedere maand verandert onze menukaart. Klik hier voor de actuele kaart.


Hebben jullie ook een kindermenu?

Ja, we hebben een dag- en avondkaart voor kinderen tot 12 jaar. Klik hier om te zien wat voor lekkers er op staat.


Hoe reserveer ik voor het filmontbijt?

Kaartjes voor film met ontbijt à €14 (€15 voor films vanaf 130 min) zijn online te koop door op ‘koop pakket’ te klikken op de pagina van de ontbijtfilm in het filmprogramma op zondag. Ontbijten zonder film kan ook altijd. Het zondags ontbijt is van 10.30 tot 12.00 uur te bestellen. Drankjes zijn niet bij het filmontbijt inbegrepen.


Hoe reserveer ik voor Food & Film?

Kaartjes voor Food & Film koop je voortaan online. Dit doe je door op ‘koop pakket’ te klikken op de pagina van de film in het filmprogramma op maandag of dinsdag. Bij het Food & Film arrangement heb je de keuze uit geselecteerde hoofdgerechten van onze avondkaart én een filmkaartje voor maar € 21,50 (bij films langer dan 2 uur € 22,50). Klik hier voor meer informatie.

Kun je niet vinden
wat je zoekt?

Laat het ons weten!