Informatie Verkadefabriek
Boschdijkstraat 45
5211 VD 's-Hertogenbosch
Kassa: 073 681 81 60
Kantoor: 073 681 81 50 info@verkadefabriek.nl

Meest gestelde vragen

Over je bezoek, kaarten kopen, korting, eten, drinken en meer

Bij de Verkadefabriek

Werken jullie met een coronatoegangsbewijs?

Vanaf 1 september vragen we bezoekers van theater-, dans- en muziekvoorstellingen om in het bezit te zijn van een geldig coronatoegangsbewijs. In de hal, de filmzalen en het café-restaurant blijven we tot en met 24 september de 1,5 meter hanteren. Hier kun je dus zonder coronatoegangsbewijs terecht.
Vanaf 25 september geldt ook voor bezoekers van onze horeca en filmzalen dat een coronatoegangsbewijs nodig is om de Verkadefabriek te bezoeken. De 1,5 meter komt vanaf dat moment te vervallen. 

Hier lees je er alles over.

Kan ik parkeren bij de Verkadefabriek?

De Verkadefabriek heeft drie parkeerterreinen rondom het gebouw. Let op: meestal is er voldoende ruimte, maar bij heel grote drukte kunnen zelfs onze drie parkeerterreinen vol raken. Parkeren in de buurt is heel beperkt mogelijk en er wordt streng gecontroleerd. Houd daar rekening mee bij je bezoek. Klik hier voor meer informatie.

Kan ik ergens mijn jas ophangen?

Je kan je jas ophangen aan een van de onbewaakte kapstokken in de gangen. Of leg je jas in een van onze gratis kluisjes. Je mag je jas ook meenemen de zaal in.

Wat als je slechthorend bent of een fysieke beperking hebt?

We willen het iedereen zo goed mogelijk naar de zin te maken in de Verkadefabriek - ook als daar even wat meer voor nodig is. Kijk voor meer informatie op verkadefabriek.nl/je-bezoek/toegankelijkheid.

Ik ben iets kwijt, hebben jullie het gevonden?

Altijd vervelend! Bel naar onze kassa, misschien hebben zij iets gevonden. Gevonden voorwerpen worden 3 maanden bewaard. Het telefoonnummer van de kassa is: 073 681 81 60.

Wanneer is de winkel open?

De winkel in de Verkadefabriek is open wanneer de kassa is geopend. Wist je dat we ook een webwinkel hebben? Daar bestel je al het moois uit de winkel en meer. Neem een kijkje in de webwinkel op verkadefabriekwinkel.nl.

Ik wil een zaal huren, kan dat?

Wil je een bijeenkomst, vergadering, congres of culturele activiteit organiseren, stuur dan een mail naar verhuur@verkadefabriek.nl met je wensen en vragen. We zijn bereikbaar van maandag t/m donderdag tussen 10:00 en 16:30 uur.

Over kaartverkoop

Hoe koop ik kaartjes?

Kaartjes kun je online en aan de kassa kopen. Online kan dit 24 uur per dag. Het is snel, veilig en eenvoudig. Via je mobiel, computer en tablet. Liever aan de kassa kaartjes kopen? Dat kan maandag t/m vrijdag tussen 11.00 uur en 22.00 uur, op zaterdag vanaf 13.00 uur en op zondag van 11.00 tot 20.00 uur.

Hoe moet ik inloggen?

Je logt in door te klikken op het poppetje met slotje, rechts bovenaan de pagina. Zie je geen slotje? Dan ben je ingelogd.

Omdat we een nieuw systeem hebben, moet je de eerste keer jouw bestaande account bevestigen. Je krijgt een nieuw wachtwoord, waarna je kunt inloggen.

Ik heb net een kaartje gekocht, maar geen bevestigingsmail ontvangen. Wat moet ik doen?

Het duurt soms even voordat de bevestiging in je mailbox verschijnt. Controleer voor de zekerheid ook even je spam inbox. Heb je nog steeds geen mail ontvangen? Neem dan contact op met onze kassa: 073 681 81 60.

Ik ben mijn kaartje kwijt, wat nu?

Neem contact op met de kassa, we kijken graag met je mee: 073 681 81 60. 

Kan ik mijn kaartje(s) ruilen?

Kaarten kunnen tot uiterlijk twee dagen voor de voorstelling à € 2,50 worden omgeruild aan de kassa van de Verkadefabriek.

Ik wil graag kaartjes reserveren en later betalen, kan dit?

Ja dat kan. Je kunt je kaartjes telefonisch reserveren via 073 6 81 81 60. Voor het telefonisch reserveren rekenen wij € 1 bestelkosten per kaartje. Je kaartjes dienen binnen één week na reserveren te worden afgehaald. Indien je kaarten reserveert voor voorstellingen die binnen een week plaatsvinden, blijven de kaarten tot een half uur voor aanvang gereserveerd.

Supporters, Theaterpassen en Jaarkaarten

Hoe koop ik kaartjes met mijn supporterpas/theaterpas/jaarkaart?

Zorg dat je ingelogd bent of dat je jouw unieke Supportercode (bijvoorbeeld VP123456) bij de hand hebt. Koop je een kaartje, dan verschijnt je ticket automatisch in de Ticketmatic app. Dit is de vervanging van het plastic Supporterpasje. 

Hoe moet ik inloggen?

Je logt in door te klikken op het poppetje met slotje, rechts bovenaan de pagina. Zie je geen slotje? Dan ben je ingelogd.

Omdat we een nieuw systeem hebben, moet je de eerste keer jouw bestaande account bevestigen. Je krijgt een nieuw wachtwoord, waarna je kunt inloggen.

Ik ben Supporter, maar krijg geen korting.

Om de Supporterkorting te kunnen verrekenen, moet je ingelogd zijn óf jouw Supportercode invullen. De Supportercode is het nummer dat voorheen op je plastic Supporterpas stond. Dit nummer vind je ook onder 'passen' in je account, wanneer je ingelogd bent op de website.  De eerste keer dat je inlogt, moet je je account bevestigen en krijg je een nieuwd wachtwoord. Klik rechtsbovenin op het poppetje met het slotje om in te loggen.

Waar zijn mijn tickets?

Heb je Supporterpas, Theaterpas of Jaarkaart? Dan vind je jouw tickets in de Ticketmatic app. De app is de vervanging van je pasje, je tickets worden niet per mail verzonden. Je kunt je bestelling ook terugvinden door in te loggen in 'Mijn VF'. Klik hiervoor op het poppetje met het slotje, rechtsboven op elke pagina.  

Bestel je kaarten zonder kortingspas? Na bestelling vind je jouw ticket(s) als bijlage in de bevestigingsmail, door in te loggen in 'Mijn VF' of in de Ticketmatic app.

Let op, het kan even duren voor je tickets in de app verschijnen. Wil je weten of je bestelling goed is ontvangen? Check dan je mail: als je een bestelbevestiging hebt ontvangen, zit je goed! Indien nodig kunnen wij je tickets(s) dan ook bij de kassa voor je uitdraaien als je naar de Verkadefabriek komt. 

Hoe kom ik aan de Ticketmatic app

Met de Ticketmatic app heb je altijd jouw tickets bij de hand, ook offline. Heb je een Supporterpas, Theaterpas of Jaarkaart, dan is de app de vervanger van je pasje. 

  • Pak je telefoon
  • iPhone: ga naar de App Store . Alle andere telefoons: ga naar de Google Play Store 
  • Download de app (zoek op ‘Ticketmatic’ in de categorie Amusement)
  • Open de app en klik ‘Start’
  • Bij inloggen in de app dien je te registreren met je e-mailadres waarmee je bij de Verkadefabriek geregistreerd staat (als Supporter) en je naam
  • Vul je e-mailadres in en klik ‘Ga verder’
  • Je ontvangt per e-mail een verificatiecode (4 cijfers)
  • Vul de code in en klik op ‘Inloggen’
    Let op: de code verloopt na 10 minuten, dus wacht niet te lang met het invullen ervan
  • De app is nu gedownload en geïnstalleerd. Je kunt hier de tickets terugvinden die je via verkadefabriek.nl of aan de kassa hebt gekocht.

Wat als ik een ticket koop voor iemand anders?

Dat kan, geen probleem. Heeft diegene een Supporterpas, Theaterpas of Jaarkaart? Dan heb je de Supportercode nodig van degene voor wie je bestelt. De tickets komen in de app van de besteller.

Tickets zonder kortingen vind je terug in de bevestigingsmail, in 'Mijn VF' op de website en in de app van degene die besteld heeft.

Mijn Supportercode werkt niet meer?

Als je Supporterpas niet meer geldig is, werkt ook je Supportercode niet meer. Heb je onlangs je Supporterpas verlengd via de website? Dan heb je een nieuwe Supportercode gekregen. Je vindt deze in de bevestigingsmail, onder de oranje knop 'Supporterspas'. De code vind je ook onder 'passen' in je account, wanneer je ingelogd bent op de website.  

Korting en cadeaubonnen

Ik ben Supporter, maar krijg geen korting.

Om de Supporterkorting te kunnen verrekenen, moet je ingelogd zijn óf jouw Supportercode invullen. De Supportercode is het nummer dat voorheen op je plastic Supporterpas stond. Dit nummer vind je ook onder 'passen' in je account, wanneer je ingelogd bent op de website.  De eerste keer dat je inlogt, moet je je account bevestigen en krijg je een nieuwd wachtwoord. Klik rechtsbovenin op het poppetje met het slotje om in te loggen.

Is er kinderkorting?

Bij kinderfilms en -voorstellingen is er meestal kinderkorting. De kinderprijs is geldig voor kinderen t/m 12 jaar. Lees meer over kortingen op verkadefabriek.nl/je-bezoek/korting.

Krijgen studenten korting?

Ja! Koop op de dag van de film (of voorstelling) een kaartje aan de kassa en krijg korting op vertoon van je collegekaart of CJP-pas (t/m 29 jaar). Je betaalt maar € 8 voor film en € 10 voor een voorstelling. Lees alles over kortingen op verkadefabriek.nl/je-bezoek/korting.

Verkopen jullie cadeaubonnen?

Ja, een mooi cadeau om te geven! We hebben VF*Cadeaubonnen van € 7,50, € 10, € 12,50 en € 15. Deze zijn aan de kassa te koop of in de verkadefabriekwinkel. Lees er meer over op verkadefabriek.nl/cadeaubon.

Welke cadeaubonnen kan ik bij de Verkadefabriek inleveren?

Je kunt bij ons betalen met onze eigen VF*Cadeaubon. Ook de Podium Cadeaukaart of de cadeaubon van Heinen zijn geldig in de Verkadefabriek. De bonnen zijn nu nog alleen in te wisselen aan de kassa van de Verkadefabriek, maar daar komt binnenkort verandering in.

Aan de zaaldeur

Werken jullie met een coronatoegangsbewijs?

Vanaf 1 september vragen we bezoekers van theater-, dans- en muziekvoorstellingen om in het bezit te zijn van een geldig coronatoegangsbewijs. In de hal, de filmzalen en het café-restaurant blijven we tot en met 24 september de 1,5 meter hanteren. Hier kun je dus zonder coronatoegangsbewijs terecht.
Vanaf 25 september geldt ook voor bezoekers van onze horeca en filmzalen dat een coronatoegangsbewijs nodig is om de Verkadefabriek te bezoeken. De 1,5 meter komt vanaf dat moment te vervallen. 

Hier lees je er alles over.

Kan ik ergens mijn jas ophangen?

Je kan je jas ophangen aan een van de onbewaakte kapstokken in de gangen. Of leg je jas in een van onze gratis kluisjes. Je mag je jas ook meenemen de zaal in.

Hanteren jullie de kijkwijzer?

Ja. Ben je jonger dan 16, dan word je niet toegelaten tot 16+ film. Ook niet onder begeleiding van een volwassene, dat is wettelijk bepaald. Ben je jonger dan 12 en wil je naar een 12+ film? Dan mag dit alleen onder begeleiding van een volwassene.

Ik ben mijn kaartje kwijt, wat nu?

Neem contact op met de kassa, we kijken graag met je mee: 073 681 81 60. 

Moet ik mijn ticket printen?

Nee, dat hoeft niet. Liever niet zelfs. Je kunt je ticket tonen op je telefoon, wij scannen de code op je ticket. Zorg ervoor dat je helderheid op hoog staat en de code goed leesbaar is. Een foto van een ticket of de code is geen geldig toegangsbewijs.

Wat als je slechthorend bent of een fysieke beperking hebt?

We willen het iedereen zo goed mogelijk naar de zin te maken in de Verkadefabriek - ook als daar even wat meer voor nodig is. Kijk voor meer informatie op verkadefabriek.nl/je-bezoek/toegankelijkheid.

De film of voorstelling is begonnen, mag ik nog naar binnen?

Het kan natuurlijk wel eens voorkomen dat je te laat bent. Helaas kunnen we je dan niet meer naar binnen laten. Laatkomers kunnen overlast veroorzaken voor de mensen in de zaal en op het toneel.

Mag ik eten en drinken meenemen in de zaal?

Het is niet toegestaan eten mee te nemen in de zalen. In de filmzaal mag je wel een drankje meenemen. Dit kun je halen bij de 'to go'-bar naast de Serre. In de theaterzalen mag je geen drankje meenemen. 

Filmprogramma

Ik wil kaartjes kopen voor een film die vandaag plaatsvindt. Tot hoe laat kan dat?

Aan de kassa kun je een kaartje kopen tot de aanvang van de film of voorstelling. Online kan dit tot 15 minuten voor aanvang.

Ik zie niet welke films er na woensdag op het programma staan?

De filmweek loopt van donderdag tot en met woensdag. Op maandag wordt het nieuwe programma gemaakt. Zo rond de klok van 17.00 uur komen de films van de volgende speelweek online en kun je kaarten kopen.
 

Zit er een pauze in de film?

Nee, er zit bij de Verkadefabriek geen pauze in films. Wij vinden dat films beter tot hun recht komen wanneer je ze in één keer helemaal ziet. Een enkele keer maken we een uitzondering, dan vermelden we dat.

Wat is Food & Film?

Op maandag, dinsdag en woensdag kun je gebruik maken van het Food & Film arrangement: een hoofdgerecht én een filmkaartje voor maar € 21,50. Je hebt de keuze uit de hoofdgerechten van ons maandmenu. Duurt de film langer dan 2 uur? Dan betaal je € 22,50 voor het Film & Food arrangement. Lees meer over Food & Film op verkadefabriek.nl/eten-drinken/food/film.

Eten en drinken

Kan ik een tafel reserveren in het café-restaurant?

Jazeker, graag zelfs! Ons terras en café-restaurant zijn elke dag geopend, van 11.00 tot 00.00 uur. Reserveer een tafeltje of loop langs - als er plaats is, kun je ook ter plekke reserveren. 

Is er een kindermenu?

Jazeker! Bekijk de menukaarten op verkadefabriek.nl/eten-drinken/menukaart.

Serveren jullie ook vegetarische/vegan/glutenvrije gerechten?

Ja, alle drie! En we koken volledig biologisch. Met ieder seizoen een nieuwe menukaart en een wisselend maandmenu. Bekijk de menukaarten op verkadefabriek.nl/eten-drinken/menukaart.

Wat is Food & Film?

Op maandag, dinsdag en woensdag kun je gebruik maken van het Food & Film arrangement: een hoofdgerecht én een filmkaartje voor maar € 21,50. Je hebt de keuze uit de hoofdgerechten van ons maandmenu. Duurt de film langer dan 2 uur? Dan betaal je € 22,50 voor het Film & Food arrangement. Lees meer over Food & Film op verkadefabriek.nl/eten-drinken/food/film.