Meest gestelde vragen

Meest gestelde vragen

Over je bezoek, kaarten kopen, korting, eten, drinken en meer

Bij de Verkadefabriek

Kan ik parkeren bij de Verkadefabriek?

De Verkadefabriek heeft drie parkeerterreinen, rondom het gebouw: achter het pand (P1), aan de Tramkade (P2) en aan de Veemarkten (P3). Je kunt een parkeerkaartje trekken of -nog handiger- contactloos betalen met je pinpas bij het in- en uitrijden. Lees meer op verkadefabriek.nl/parkeren

Kan ik ergens mijn jas ophangen?

Je kan je jas ophangen aan een van de onbewaakte kapstokken in de gangen. Of leg je jas in een van onze gratis kluisjes. Je mag je jas ook meenemen de zaal in.

Wat als je slechthorend bent of een fysieke beperking hebt?

We willen het iedereen zo goed mogelijk naar de zin te maken in de Verkadefabriek - ook als daar even wat meer voor nodig is. Kijk voor meer informatie op verkadefabriek.nl/je-bezoek/toegankelijkheid.

Ik ben iets kwijt, hebben jullie het gevonden?

Altijd vervelend! Bel naar onze kassa, misschien hebben zij iets gevonden. Gevonden voorwerpen worden 3 maanden bewaard. Het telefoonnummer van de kassa is: 073 681 81 60.

Wanneer is de winkel open?

De winkel in de Verkadefabriek is open wanneer de kassa is geopend. Wist je dat we ook een webwinkel hebben? Daar bestel je al het moois uit de winkel en meer. Neem een kijkje in de webwinkel op verkadefabriekwinkel.nl.

Ik wil een zaal huren, kan dat?

Wil je een bijeenkomst, vergadering, congres of culturele activiteit organiseren? Kijk op verkadefabriek.nl/zakelijk of bel met onze afdeling Verhuur. We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 10:00 en 16:30 uur.

Is er airco in de filmzalen?

In onze filmzalen is het in de zomer lekker koel en in de winter aangenaam warm. Ons luchtbehandelingssyteem zorgt voor een constante aanvoer van verse lucht die onderweg gekoeld of verwarmd wordt. 

Over kaartverkoop

Mijn kaartje is niet zichtbaar in de Ticketmatic app?

Heb je de Ticketmatic app geüpdatet? Lees meer over de Ticketmatic app update (maart 2024). 
Bij drukte kan het even duren voordat je ticket in de app verschijnt. Is je ticket niet op tijd zichtbaar? Bij de kassa kunnen we je ticket ook printen.

Hoe koop ik kaartjes?

Kaartjes kun je online en aan de kassa kopen. Online kan dit 24 uur per dag. Snel, veilig en eenvoudig op je telefoon, computer of tablet. Je kunt ook aan de kassa of telefonisch kaartjes kopen. Aan de kassa kun je niet contant betalen, wel met pin, Verkadefabriek Cadeaubon en Podium Cadeaukaart. Bekijk onze openingstijden.

Hoe moet ik inloggen?

Je logt in door te klikken op het poppetje met slotje, rechts bovenaan de pagina. Zie je geen slotje? Dan ben je ingelogd.

Ik heb net een kaartje gekocht, maar geen bevestigingsmail ontvangen. Wat moet ik doen?

Het duurt soms even voordat de bevestiging in je mailbox verschijnt. Controleer voor de zekerheid ook even je spam inbox. Heb je nog steeds geen mail ontvangen? Neem dan contact op met onze kassa: 073 681 81 60.

Ik ben mijn kaartje kwijt, wat nu?

Neem contact op met de kassa, we kijken graag met je mee: 073 681 81 60. 

Kan ik mijn kaartje(s) ruilen of retourneren?

Je kunt tot 2 dagen voor de voorstelling je kaartje ruilen of retourneren. Je betaalt hiervoor € 2,50 annuleringskosten per kaartje, het restant krijg je terugbetaald. Heb je een gratis ticket? Bijvoorbeeld voor Filmpraat, Tapschrift, of omdat je Supporter bent? Dan kun je je ticket gemakkelijk zelf online annuleren. 

Meer info vind je op verkadefabriek.nl/je-bezoek/kaartverkoop

Wat gebeurt er als een voorstelling niet doorgaat?

Als een voorstelling geannuleerd wordt, door coronamaatregelen of een andere oorzaak, proberen wij de voorstelling te verplaatsen naar een latere datum. Kun of wil je niet op die datum? Dan krijg je altijd je geld terug. 

Ik wil graag kaartjes reserveren en later betalen, kan dit?

Ja dat kan. Je kunt je kaartjes telefonisch reserveren via 073 681 81 60. Voor het telefonisch reserveren rekenen wij € 1 bestelkosten per kaartje. Je kaartjes dienen binnen één week na reserveren te worden afgehaald. Indien je kaarten reserveert voor voorstellingen die binnen een week plaatsvinden, blijven de kaarten tot een half uur voor aanvang gereserveerd.

De voorstelling waar ik graag naartoe wil is uitverkocht. Hebben jullie een wachtlijst?

We werken bijna nooit met wachtlijsten, we willen je geen valse hoop geven. Je kunt beter zelf de website in de gaten houden. Als er wél een wachtlijst is, zie je dat bij op de voorstellingspagina. Klik op de knop 'wachtlijst' waar normaal 'tickets' staat en vul je gegevens in. Als er een groot aantal kaarten beschikbaar komt, sturen we een e-mail naar iedereen op de wachtlijst. Je kunt dan zelf op de website een kaartje kopen, als je snel bent. We bellen nooit de wachtlijst.

Weet waar je koopt! Helaas komt het voor dat kaarten voor voorstellingen in de Verkadefabriek worden aangeboden via zogenaamde ‘secondary ticketing’ websites. Wij doen echter geen zaken met ticketbureaus! Kaarten voor voorstellingen in de Verkadefabriek zijn alleen te koop via onze website of aan onze kassa.

Kortingspassen

Kan ik met een Cinevillepas naar de Verkadefabriek?

Ja, dat kan! Sinds februari 2023 kun je met je Cinevillepas terecht in de Verkadefabriek! Meer info vind je op verkadefabriek.nl/cineville.

Hoe koop ik kaartjes met mijn supporterpas/podiumpas/young bloodpas?

Zorg dat je ingelogd bent of dat je jouw unieke Supportercode (bijvoorbeeld VP123456) bij de hand hebt. Deze code is de vervanging van het plastic Supporterpasje. Koop je een kaartje, dan verschijnt je ticket automatisch in de Ticketmatic app.

Waarom zie ik geen jaarkaart tickets?

Waarschijnlijk ben je niet ingelogd. Je logt in door te klikken op het poppetje met slotje, rechts bovenaan de pagina. Zie je geen slotje? Dan ben je ingelogd.

Hoe zeg ik mijn Supporterschap op?

Wil je je Supporterschap opzeggen? Jammer! Maar uiteraard maken we dat voor je in orde. Geef ons een berichtje via info@verkadefabriek.nl. Vergeet in de mail niet te vermelden op welke naam en met welk e-mailadres je geregistreerd staat, dan hebben we het zo voor je geregeld. 

Waar vind ik mijn supportercode?

Je Supportercode vind je onder 'passen' in je account, wanneer je ingelogd bent op de website. Klik rechtsbovenin op het poppetje met het slotje om in te loggen.

Mijn Supportercode werkt niet meer?

Als je Supporterpas niet meer geldig is, werkt ook je Supportercode niet meer. Heb je onlangs je Supporterpas verlengd via de website? Dan heb je een nieuwe Supportercode (ook wel vouchercode) gekregen. Je vindt deze in de bevestigingsmail, onder de oranje knop 'Supporterspas'. De code vind je ook onder 'passen' in je account, wanneer je ingelogd bent op de website.  

Ik ben Supporter, maar krijg geen korting?

Om de Supporterkorting te kunnen verrekenen, moet je ingelogd zijn óf jouw Supportercode (ook wel vouchercode) invullen. De Supportercode is het nummer dat voorheen op je plastic Supporterpas stond. Let op, bij verlengen van je Supporterpas, verandert ook je Supportercode. Je Supportercode vind je onder 'passen' in je account, wanneer je ingelogd bent op de website. Klik rechtsbovenin op het poppetje met het slotje om in te loggen.

Hoe moet ik inloggen?

Je logt in door te klikken op het poppetje met slotje, rechts bovenaan de pagina. Zie je geen slotje? Dan ben je ingelogd.

Ik wil een nieuw wachtwoord aanmaken, maar ik krijg een foutmelding

Het wachtwoord moet voldoen aan deze criteria:

  • Minstens 1 kleine letter a-z
  • Minstens 1 hoofdletter A-Z
  • Minstens 1 getal 0-9
  • Minstens 1 van deze vreemde tekens: @ # $ % ^ & + = ! .

Een laag streepje of vraagteken geldt niet als vreemd teken.

Waar zijn mijn tickets?

Heb je Supporterpas, Theaterpas of Jaarkaart? Dan vind je jouw tickets in de Ticketmatic app. De app is de vervanging van je pasje, je tickets worden niet per mail verzonden. Je kunt je bestelling ook terugvinden door in te loggen in 'Mijn VF'. Klik hiervoor op het poppetje met het slotje, rechtsboven op elke pagina.  

Bestel je kaarten zonder kortingspas? Na bestelling vind je jouw ticket(s) als bijlage in de bevestigingsmail, door in te loggen in 'Mijn VF' of in de Ticketmatic app.

Let op, het kan even duren voor je tickets in de app verschijnen. Wil je weten of je bestelling goed is ontvangen? Check dan je mail: als je een bestelbevestiging hebt ontvangen, zit je goed! Indien nodig kunnen wij je tickets(s) dan ook bij de kassa voor je uitdraaien als je naar de Verkadefabriek komt. 

Hoe kom ik aan de Ticketmatic app

Met de Ticketmatic app heb je altijd jouw tickets bij de hand, ook offline. Heb je een Supporterpas, Theaterpas of Jaarkaart, dan is de app de vervanger van je pasje. 

  • Pak je telefoon
  • iPhone: ga naar de App Store . Alle andere telefoons: ga naar de Google Play Store 
  • Download de app (zoek op ‘Ticketmatic’ in de categorie Amusement)
  • Open de app en klik ‘Start’
  • Bij inloggen in de app dien je te registreren met je e-mailadres waarmee je bij de Verkadefabriek geregistreerd staat (als Supporter) en je naam
  • Vul je e-mailadres in en klik ‘Ga verder’
  • Je ontvangt per e-mail een verificatiecode (4 cijfers)
  • Vul de code in en klik op ‘Inloggen’
    Let op: de code verloopt na 10 minuten, dus wacht niet te lang met het invullen ervan
  • De app is nu gedownload en geïnstalleerd. Je kunt hier de tickets terugvinden die je via verkadefabriek.nl of aan de kassa hebt gekocht.

Wat als ik een ticket koop voor iemand anders?

Dat kan, geen probleem. Heeft diegene een Supporterpas, Theaterpas of Jaarkaart? Dan heb je de Supportercode nodig van degene voor wie je bestelt. De tickets komen in de app van de besteller.

Tickets zonder kortingen vind je terug in de bevestigingsmail, in 'Mijn VF' op de website en in de app van degene die besteld heeft.

Ik ben mijn plastic Supporterpas kwijt, wat nu?

Goed nieuws, de plastic Supporterpas is niet meer nodig. Je hebt enkel je Supportercode nodig. Je Supportercode vind je onder 'passen' in je account, wanneer je ingelogd bent op de website. Klik rechtsbovenin op het poppetje met het slotje om in te loggen.

Korting

Voor wie is de kinderkorting?

Bij kinderfilms en -voorstellingen is er meestal kinderkorting. De kinderprijs is geldig voor kinderen t/m 12 jaar. Lees meer over kortingen op verkadefabriek.nl/je-bezoek/korting.

Hoe werkt de studentenkorting?

Ja! Koop op de dag van de film (of voorstelling) een kaartje met korting, op vertoon van je collegekaart of CJP-pas (t/m 29 jaar). Je betaalt maar € 8 voor film en € 10 voor een voorstelling. Lees er alles over op verkadefabriek.nl/student.

Ik ben Supporter, maar krijg geen korting?

Om de Supporterkorting te kunnen verrekenen, moet je ingelogd zijn óf jouw Supportercode (ook wel vouchercode) invullen. De Supportercode is het nummer dat voorheen op je plastic Supporterpas stond. Let op, bij verlengen van je Supporterpas, verandert ook je Supportercode. Je Supportercode vind je onder 'passen' in je account, wanneer je ingelogd bent op de website. Klik rechtsbovenin op het poppetje met het slotje om in te loggen.

Krijg ik als Supporter of Cinevillepashouder korting op Food & Film?

Als Supporter krijg je geen korting op Food & Film. Met een Jaarkaart of Cinevillepas kun je geen gebruikmaken van het Food & Film-arrangement. 

Cadeaubonnen

Verkopen jullie cadeaubonnen?

Ja, een mooi cadeau om te geven! We hebben VF*Cadeaubonnen van € 7,50, € 10, € 12,50 en € 15. Deze zijn aan de kassa te koop of in de verkadefabriekwinkel. Lees er meer over op verkadefabriek.nl/cadeaubon.

Welke cadeaubonnen kan ik bij de Verkadefabriek inleveren?

Je kunt bij ons betalen met onze eigen VF*Cadeaubon. Ook de Podium Cadeaukaart is geldig in de Verkadefabriek. 

Heb je een nieuwe cadeaubon (na juni 2022), dan kun je deze online inwisselen. Je vindt aan de binnenkant van de cadeaubon een sticker met daarop een unieke code. Deze code kun je gebruiken wanneer je online een ticket koopt, maar ook aan de kassa en in het café-restaurant. Hier lees je hoe het werkt. Besteed je minder dan de waarde van de bon, dan blijft het restant-bedrag geldig voor de volgende keer. De code blijft geldig.  

De oude VF*Cadeaubon kun je niet online inwisselen. Met deze bon (met op de voorkant de waarde van de bon) kun je alleen aan de kassa kaartjes kopen voor een film of voorstelling. In het café-restaurant wissel je ‘m in als je afrekent. Bij een minder hoge besteding dan je bon waard is, kun je tot een bedrag van €5 het verschil terugpinnen.

Mijn VF*cadeaubon werkt niet online?

De oude VF*Cadeaubon kun je niet online inwisselen. Met deze bon (met op de voorkant de waarde van de bon) kun je alleen aan de kassa kaartjes kopen voor een film of voorstelling. Je kunt 'm ook inwisselen in het café-restaurant. Je kunt een oude cadeaubon aan de kassa omruilen voor een nieuwe cadeaubon, waarmee je ook online kunt betalen. Lees er meer over op verkadefabriek.nl/cadeaubon.

Een bon met bovenstaan code kun je online inleveren. Onderstaande bon kun je niet online inleveren.

 

Mijn Podium Cadeaukaart werkt niet online?

Dat is vervelend. Bel even naar de kassa, dan kijken we met je mee: 073 681 81 60. 

Aan de zaaldeur

Kan ik ergens mijn jas ophangen?

Je kan je jas ophangen aan een van de onbewaakte kapstokken in de gangen. Of leg je jas in een van onze gratis kluisjes. Je mag je jas ook meenemen de zaal in.

Hanteren jullie de kijkwijzer?

Ja. Ben je jonger dan 16, dan word je niet toegelaten tot 16+ film. Ook niet onder begeleiding van een volwassene, dat is wettelijk bepaald. Ben je jonger dan 12 en wil je naar een 12+ film? Dan mag dit alleen onder begeleiding van een volwassene.

Ik ben mijn kaartje kwijt, wat nu?

Neem contact op met de kassa, we kijken graag met je mee: 073 681 81 60. 

Moet ik mijn ticket printen?

Nee, dat hoeft niet. Liever niet zelfs. Je kunt je ticket tonen op je telefoon, wij scannen de code op je ticket. Zorg ervoor dat je helderheid op hoog staat en de code goed leesbaar is. Een foto van een ticket of de code is geen geldig toegangsbewijs.

Wat als je slechthorend bent of een fysieke beperking hebt?

We willen het iedereen zo goed mogelijk naar de zin te maken in de Verkadefabriek - ook als daar even wat meer voor nodig is. Kijk voor meer informatie op verkadefabriek.nl/je-bezoek/toegankelijkheid.

De film of voorstelling is begonnen, mag ik nog naar binnen?

Het kan natuurlijk wel eens voorkomen dat je te laat bent. Helaas kunnen we je dan niet meer naar binnen laten. Laatkomers kunnen overlast veroorzaken voor artiesten en medebezoekers.

Mag ik eten en drinken meenemen in de zaal?

Het is niet toegestaan eten mee te nemen in de zalen. In de filmzaal mag je wel een drankje meenemen. In de theaterzalen mag je geen drankje meenemen. 

Mag een kind zonder begeleiding naar de film of voorstelling?

Kinderen tot 10 jaar moeten altijd begeleid worden door een volwassene. 

Hoe zit het met geluid en gehoorbescherming?

Wij bewaken het geluidsvolume, zodat je in de Verkadefabriek een concert, film of voorstelling bezoekt zonder kans op gehoorbeschadiging. Wanneer het maximale geluidsvolume overschreden wordt, grijpen onze huistechnici in. Bij sommige concerten of voorstellingen zit het geluidsvolume nét onder de limiet. Bij de kassa zijn altijd gratis (schuim)oordopjes verkrijgbaar. We verkopen ook universele oordoppen met geluidsfilter voor € 5, bij de kassa.

Filmprogramma

Ik wil kaartjes kopen voor een film die vandaag plaatsvindt. Tot hoe laat kan dat?

Zowel online als aan de kassa kun je een kaartje kopen tot de aanvang van de film of voorstelling. 

Ik zie niet welke films er na woensdag op het programma staan?

De filmweek loopt van donderdag tot en met woensdag. Op maandag wordt het nieuwe programma gemaakt. Zo rond de klok van 17.00 uur komen de films van de volgende speelweek online en kun je kaarten kopen.
 

Zit er een pauze in de film?

Nee, er zit bij de Verkadefabriek geen pauze in films. Wij vinden dat films beter tot hun recht komen wanneer je ze in één keer helemaal ziet. Een enkele keer maken we een uitzondering, dan vermelden we dat.

Wat is Food & Film?

Op maandag, dinsdag en woensdag kun je gebruik maken van het Food & Film arrangement: een hoofdgerecht én een filmkaartje voor maar € 23. Je hebt de keuze uit de hoofdgerechten van ons maandmenu. Duurt de film langer dan 2 uur? Dan betaal je € 24 voor het Film & Food arrangement. Lees meer over Food & Film op verkadefabriek.nl/food-film.

Eten en drinken

Kan ik een tafel reserveren in het café-restaurant?

Tot eind februari 2023 verbouwen we de keuken, dus dan is reserveren niet mogelijk (een hapje komen eten kan wel gewoon), maar normaal gesproken is reserveren geen enkel probleem, graag zelfs! Reserveer een tafeltje of loop langs - als er plaats is, kun je ook ter plekke reserveren. 

Is er een kindermenu?

Jazeker! Bekijk de menukaarten op verkadefabriek.nl/eten-drinken/menukaart.

Serveren jullie ook vegetarische/vegan/glutenvrije gerechten?

Ja, alle drie! En we koken volledig biologisch. Met ieder seizoen een nieuwe menukaart en een wisselend maandmenu. Bekijk de menukaarten op verkadefabriek.nl/eten-drinken/menukaart.

Wat is Food & Film?

Op maandag, dinsdag en woensdag kun je gebruik maken van het Food & Film arrangement: een hoofdgerecht én een filmkaartje voor maar € 23. Je hebt de keuze uit de hoofdgerechten van ons maandmenu. Duurt de film langer dan 2 uur? Dan betaal je € 24 voor het Film & Food arrangement. Lees meer over Food & Film op verkadefabriek.nl/food-film.

Wat is Filmontbijt?

Op zondagochtend kun je ontbijten én film kijken voor maar € 15,50. Lees er meer over op verkadefabriek.nl/filmontbijt.